- náhradní díly domácích spotřebičů, audio a video techniky
- elektrotechnické součástky, anténní technika, kabely, konektory, redukce
- měřící a pájecí technika, servisní nářadí
- chemie pro domácí spotřebiče

Všeobecné obchodní podmínky

Obchodní podmínky

dle Zákona č. 374/2022 Sb., kterým se mění zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů

Základní údaje

Provozovatel obchodu: AVEJA s.r.o.

Sídlo společnosti:
Pernerova 1490, 530 02 Pardubice, Zelené Předměstí
IČO: 03653277
DIČ: CZ03653277

Datová schránka: c7xeu6
Zapsána: u rejstříkového soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 34493

Dodavatel zboží: AVEJA s.r.o.

Sídlo společnosti:
Pernerova 1490, 530 02 Pardubice, Zelené Předměstí
IČO: 03653277
DIČ: CZ03653277

Bankovní spojení:

FIO banka a.s. 

účet v měně CZK: 2000958939 / 2010

email: obchod@aveshop.cz

tel.: 724910169

(dále jen „Prodávající“ nebo „Aveja s.r.o.“)

1. Všeobecná ustanovení

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.aveshop.cz . Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (provozovatel, dodavatel) a kupujícího (zákazník v postavení spotřebitele). Provozovatelem internetového obchodu je společnost Aveja s.r.o., vedená u Krajského soudu v Hradci Králové spisová značka C 34493, se sídlem Pernerova 1490, 530 02 Pardubice IČO: 03653277 . Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel řídí se vztahy obchodními podmínkami zákona č. 374/2022 Sb., kterým se mění zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

2. Vymezení pojmů

Kupní smlouva – je smlouva kupní, smlouva o dílo, případně jiná smlouva, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel(kupující) a na druhé straně podnikatel(prodávající).

Dodavatel / prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu zboží nebo poskytuje služby.

Zákazníkem našeho internetového obchodu je kupující. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem a kupující, který je podnikatelem.

Kupující – spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Kupující – podnikatel je kupující, který nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání v souladu s § 420 Občanského zákoníku. Pro úpravu vztahů mezi prodávajícím a kupujícím – podnikatelem se nepoužijí zvláštní ustanovení o prodeji zboží v obchodě s výjimkou ustanovení § 2160, které se výslovně uplatní pro vztah mezi prodávajícím a kupujícím - podnikatelem.

Objednávka – Každá vytvořená objednávka, prostřednictvím elektronického obchodu www.aveshop.cz, je závazná. K objednání zvoleného zboží musí kupující dané zboží nejprve vložit do nákupního košíku. Dalším krokem je vyplnění povinných kontaktních údajů a před odesláním objednávky potvrzení, že se četl aktuální obchodní podmínky. Poté odešle objednávku, čímž kupující stvrzuje, že se seznámil s platnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Odesláním objednávky se uzavírá kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím. Údaje uvedené kupujícím v objednávce musí být pravdivé a přesné. Po obdržení objednávky prodávající zašle kupujícímu e-mailem potvrzení objednávky. Při odeslání objednaného zboží prodávající zašle kupujícímu potvrzení o odeslání emailem.

K uzavření kupní smlouvy dochází odesláním objednávky kupujícím prodávajícímu. Od tohoto momentu vznikají mezi kupujícím a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy. Uzavření kupní smlouvy bez sjednání všech jejích náležitostí stanovených občanským zákoníkem je ve smyslu ustanovení § 1726 občanského zákoníku vyloučeno. Prodávající dále v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3) občanského zákoníku vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou.

Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách

Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy. Po dokončení objednávky bude kupujícímu zasláno emailem potvrzení této objednávky. Přílohou tohoto potvrzení je aktuální znění obchodních podmínek ve formátu PDF. Za okamžik uzavření kupní smlouvy se považuje okamžik potvrzení objednávky prodávajícím na emailovou adresu uvedenou kupujícím při registaci.

Smlouva je uzavírána v českém jazyce, nebrání-li tomu okolnosti na straně prodávajícího či kupujícího, lze smlouvu uzavřít i v jiném pro strany srozumitelném jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována pouze za účelem jejího úspěšného splnění, v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změnou některých zákonů, s Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR), v platném znění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách našeho internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednavatel používá.

Daňový doklad za dodávku zboží bude vystaven v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani  z přidané hodnoty. U tuzemských zdanitelných plnění je plátce povinen přiznat daň ke dni uskutečnění zdanitelného plnění nebo ke dni přijetí úplaty, a to k tomu dni, který nastane dříve. Při dodání zboží se zdanitelné plnění považuje za uskutečněné dnem dodání podle § 13 odstavec 1 při prodeji podle kupní smlouvy. Na zboží je uplatněna základní sazba daně dle § 47 odstavec1 písmeno a).

Důležité upozornění:

Veškeré činnosti, při kterých je nutné otevřít kryt elektrického spotřebiče, může provádět jen osoba specifikovaná v zákoně 250/2021 Sb., která má dostatečnou kvalifikaci či způsobilost k provádění oprav na elektrických spotřebičích. Nedodržení tohoto zákona může mít za následek elektrický šok s následkem velmi vážného zranění nebo smrti. Při nedodržení tohoto nařízení se naše společnost zříká jakékoliv odpovědnosti za důsledky jednání osoby spojené s produktem, který byl zakoupen v našem obchodě. 

Zboží v obchodě aveshop.cz může zakoupit jakákoliv dospělá osoba, jejíž právní jednání není nijak omezeno či registrovaná právnická osoba. Obchod prodává převážně zboží, které nelze vyhledávat podle rozměrů či obrázků, ale vždy je nezbytné správnou položku vyhledat podle identifikačního čísla spotřebiče nebo dílu. Seznam kompatibilních spotřebičů je součástí obsahu parametrů prodejní položky. Oprávněné osoby, které mohou provádět montáže a připojení zboží elektrické povahy (zboží, které má alespoň jeden připojovací bod, kterým lze prvek připojit k ostatním částem spotřebiče) definuje právní legislativa České republiky, zejména zákon 250/2021 Sb. a ČSN 34 3100S elektrickými či elektronickými položkami zboží, zakoupeného v obchodě aveshop.cz, tedy musí být manipulováno nebo tyto produkty musí býti uvedeny do provozu výhradně osobou s elektrotechnickou kvalifikací a platným osvědčením o absolvování zkoušky.

Provozovatel obchodu aveshop.cz necítí povinnost obecně monitorovat dodržování povinností stanovených zákonem 250/2021 Sb. a ČSN 34 3100 svými zákazníky (kupujícími), ale musí ochránit budoucí kupující před následky neoprávněného používání zboží kupujícími, kteří prodávajícímu oznámí úmysl odstoupit od kupní smlouvy dle § 1829 zákona 89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník,  stanovuje kupujícímu povinnost doložit úkony, které se zakoupeným zbožím prováděl v období od převzetí zboží do okamžiku, kdy je odeslal zpět do obchodu. Tyto úkony musí být součástí montážního (servisního) listu, který nejméně obsahuje:

1. Identifikace fyzické či právnické osoby, která výměnu prováděla, vč. adresy bydliště či sídla a kontakt na ni

2. Model a výrobní číslo spotřebiče, na kterém byla činnost prováděna

3. Datum(y) a popis jednotlivých kroků činnosti

4. Naměřené elektrické veličiny na opravovaném spotřebiči před a po výměně předmětného náhradního dílu případně další diagnostické postupy dle servisního manuálu výrobce spotřebiče/náhradního dílu.

Neposkytnutí montážního (servisního) listu bude mít za následek snížení hodnoty zboží dle § 1833 zákona 89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník, neboť zboží nese vysoké riziko nebezpečí úrazu elektrickým proudem a musí být prodávajícím opět přezkoušeno nebo zlikvidováno, pokud není přezkoušení možné.

Omezení pro způsob využívání zboží, zakoupeného v obchodech provozovaných společností Aveja s.r.o.:

Při prodeji elektrických a originálních náhradních dílů platí podmínky:

A.    Vhodný náhradní díl vybírá Kupující podle modelu spotřebiče, do kterého má v úmyslu jej použít. Seznam spotřebičů, do kterých díl pasuje je uveden popisu produktu. Řídí-li se Kupující při výběru jinými parametry, např. vzhled nebo rozměr zboží, je velmi pravděpodobné, že vybere nesprávné zboží. Prodávající odmítá hradit náklady spojené s výměnou takto nevhodně objednaného zboží, protože při výběru zboží poskytuje dostatek informací pro správný výběr a zároveň poskytuje mailovou adresu pro zodpovězení technických dotazů. Kvalita originálních náhradních dílů je dle našeho názoru dostatečně garantována výrobcem, v převážné většině případů je přesné stejná, jako kvalita původního náhradního dílu ve spotřebiči a ustanovení § 1831 až § 1837 lze aplikovat na takové zboží jen ve velmi přesně specifikovaných případech, kdy lze domnělý nesoulad mezi parametry při výběru zboží na dálku s skutečným stavem při dodání patřičně definovat.

B.    S elektrickými náhradními díly může pracovat jen osoba v elektrotechnickou kvalifikací. Splnění této zákonné podmínky (zákon 250/2021 Sb.) je nezbytné prokázat Kupujícím při reklamaci nebo žádosti o odstoupení od kupní smlouvy dle §1829 a dalších. V opačném případě Prodávající má za to, že se zbožím této povahy bylo Kupujícím manipulováno v rozporu se zákony České republiky, a to musí mít vliv na hodnotu tohoto zboží. V případě, že není možné funkci elektrického náhradního dílu přezkoušet, protože neexistuje diagnostické řešení, může být takový díl bezcenný. Prodávající necítí povinnost upozorňovat orgány státní správy a orgány činné v trestních řízeních na porušení zákonů České republiky v případech, kdy nevznikla tímto způsobem používání žádná újma na majetku, zdraví či životě, příp. se o této újmě Prodávající nedozvěděl.

C.    Nákup náhradních dílů Kupujícím za účelem opravy elektrospotřebiče způsobem tzv. POKUS-OMYL je v rozporu se zákony České republiky. Zakoupení náhradního dílu / náhradních dílů Kupujícím, které vkládá do elektrického spotřebiče s úmyslem vyhledat díl, který je vadný, a pro zbylé náhradní díly využít § 1829 a dalších Občanského zákoníku pro odstoupení od kupní smlouvy je z pohledu Prodávajícího neetické a v rozporu se společenskou morálkou. Pro tento účel existují servisní firmy a podnikatelé s patřičnou kvalifikací, kteří k diagnostice závady spotřebičů používají měřící přístroje a tato služba je v naprosté většině případů placená. Charakter takové činnosti Kupujícím bude považován za úmyslné poškozování našeho zboží, bezdůvodného obohacení dle § 2991 až § 3005 Občanského zákoníku, příp. pokus o ublížení na zdraví, pokud tak Kupující nebo jím pověřená osoba tak činí bez potřebné kvalifikace s vědomím, že spotřebič může uvést do stavu, kdy bude jemu a jeho okolí nebezpečný.

3. Dodání zboží

Objednané zboží doručujeme službou Česká pošta a Zásilkovna.

Dodávky předmětu plnění budou dle dostupnosti produktů a provozních možností prodávajícího realizovány v co nejkratším termínu, obvykle 2 - 10 pracovních dnů do předání objednaného zboží dopravci, nejdéle do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy. Ve výjimečných případech nebo pokud není zboží skladem může být dodací lhůta i delší, o čemž bude kupující bezodkladně po zjištění této skutečnosti vyrozuměn a bude žádán jeho souhlas s delší realizací dodávky předmětu objednávky. Místo dodání je stanoveno na základě objednávky kupujícího. Za splnění dodávky se považuje dodání předmětu na uvedenou adresu.

Součástí dodávky není instalace předmětu plnění. Dopravu na adresu určení zajišťuje prodávající. Zásilka se zbožím standardně obsahuje daňový doklad (zjednodušený daňový doklad, fakturu). Pokud je součástí dodávky zboží produkt, který není náhradním dílem určeným k opravě či údržbě, je součástí dodávky návod na používání výrobku v českém jazyce. Na dodávané produkty určené pro servis a opravu nejsou návody součástí dodávky, neboť jsou z principu určeny k montáži v odborném servisu podle servisních manuálů. Kupující je povinen při převzetí zkontrolovat stav doručené zásilky. V případě, že zjistí mechanické poškození obalu zásilky (pomačkaný, potrhaný, promočený) je povinen zkontrolovat stav zboží a s dopravcem sepsat protokol o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost potvrdit dopravcem. Jakékoliv pozdější reklamace vztahující se k poškození zboží při přepravě nebudou uznány!!

Rozvoz zboží zajišťujeme po celé České republice. Ceny dopravy jsou uváděny včetně DPH. Náklady na dopravu zboží rozlišujeme podle zvoleného způsobu.

Způsoby dodání:

Doprava:

- Česká pošta

- Zásilkovna - výdej na pobočce

- Zásilkovna - dodání na adresu

V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku, nebo zboží, které není na skladě, prodávající kupujícímu předem potvrdí telefonicky / emailem cenu a termín dodání. Je-li platná cena totožná nebo nižší než na písemné nebo emailové objednávce, není zpětně kupujícímu potvrzována a zboží je mu dodáno za sjednanou cenu dle platně uzavřené smlouvy. Pokud bude cena měněna, zákazník potvrdí, že změnu bere na vědomí a souhlasí s ní, a to stejným způsobem, jakým byl o této změně vyrozuměn.

4. Platební podmínky

Základním způsobem provedení platby je platba v hotovosti při předání předmětu plnění, případně též možnost využití dalších způsobů plateb, které jsou uvedeny níže. V případě, že zákazník zvolí platbu předem, prodávající vyčká s odesláním zboží až do splnění povinnosti zákazníka provést platbu. Provedením platby se rozumí připsání celé částky dle smlouvy na účet prodávajícího. Lze se též dohodnout na zálohové platbě za zboží, a to až do výše 100 % hodnoty objednávky. Prodávající je v tomto případě oprávněn požadovat před odesláním zboží zálohovou platbu v dohodnuté výši. V případě, že je záloha požadována, je vystaven doklad "Zálohová faktura - daňový doklad". Po dodání zboží je na daňovém dokladu hodnota zálohy odečtena.

Všechny ceny jsou konečné, uváděny včetně DPH a příspěvků na likvidaci historického elektroodpadu, resp. dalších poplatků, které je spotřebitel povinen za zboží zaplatit. Spotřebitel má možnost před provedením objednávky seznámit se skutečností po jakou dobu zůstává cena v platnosti a to prostřednictvím emailu zaslaným na adresu obcho@aveshop.cz. 

Veškeré zboží je dodáváno s daňovým dokladem. Zboží zůstává do úplného zaplacení kupní ceny ve vlastnictví prodávajícího. V případě stornování objednávky nebo její části ze strany dodavatele (např. zboží je doprodáno) jsou peníze nebo jejich příslušná část obratem odeslány zpět na číslo účtu, ze kterého byly převedeny, pokud není dohodnuto jinak.

Veškeré změny a změny cen na internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Nabídka zboží vystaveného na www.aveshop.cz (včetně akčního zboží, výprodeje a letákových akcí) platí do vyprodání zásob či ztráty schopnosti prodávajícího plnit, přičemž počet akčních kusů je v nabídce vždy uveden, případně po určenou dobu. Cena je platná v době objednání.

Způsoby plateb:

platba dobírkou - za kterou je účtována cena za službu dle tarifu přepravce

platba bankovním převodem -  prodávající odešle kupujícímu objednané zboží ihned po obdržení platby

Na základě volby kupujícího prodávající dodá zboží na místo a způsobem, který kupující určí v objednávce. Kupující je povinen si takto dodané zboží převzít, v opačném případě bude zboží na jeho náklady uskladněno a po domluvě také již na jeho náklady znovu odesláno.

Storno objednávky ze strany kupujícího – kupující má právo odstoupit od objednávky kdykoliv před expedicí zboží dopravci a to bez jakéhokoliv postihu vyrozuměním na mail obchod@aveshop.cz. O předání zboží dopravci je upozorněn mailem.

Prodávající potvrzuje, že výrobky jím distribuované, na něž se vztahuje zák. č. 22/1997 Sb. ve smyslu nařízení vlády č. 173/1997, 179/2001, 17/2003 a 616/2006, jsou v souladu s těmito nařízeními. Prodávající prohlašuje, že výrobky jím distribuované, které přicházejí do styku s potravinami, vyhovují zákonu č. 258/2000 Sb., a vyhláškám MZ ČR 38/2001 Sb., a 186/2003 Sb, a dále pak Nařízení Evropského parlamentu a Rady ES 1935/2004. U zboží spadajícího do působnosti novely zákona o odpadech č. 185/2001 Sb., je součástí celkové fakturované ceny recyklační poplatek. U zboží, kde není recyklační poplatek uveden a vyčíslen odděleně, je již součástí nákupní ceny.

5. Právo odstoupení od smlouvy

Odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího, který je spotřebitelem

V souladu s § 1829 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 dní od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží nebo se zboží skládá z několika částí (postačí odeslat 14. den lhůty). Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v této lhůtě a dodrží níže uvedené podmínky, bude mu vrácena kupní cena a náklady na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží od prodejce ke kupujícímu. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 nese spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 a násl. náklady spojené s navrácením zboží. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží.

Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, prosíme Vás o dodržení níže uvedených podmínek:

Nejpozději 14. den po převzetí zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle o odstoupení od smlouvy.

Odkaz na formulář pro odstoupení od smlouvy najdete na konci těchto obchodních podmínek.

Odešlete vyplněný formulář mailem na adresu obchod@aveshop.cz.

Zboží doručte zpět na vlastní náklady na adresu Aveja s.r.o., Štrossova 154, 530 03 Pardubice a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

Zboží, které budete odesílat v rámci tohoto odstoupení doporučujeme vracet v původním neporušeném obalu, zboží by nemělo nést žádné známky použití, mělo by být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi. Neposílejte zboží na dobírku. Doporučujeme Vám zboží pojistit.

Peníze za zboží a náklady na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží z internetového obchodu Vám budou vráceny stejným způsobem, jako byly obdrženy, nebo dle dohody složenkou nebo převodem na Váš účet a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen kupujícímu vrátit všechny vynaložené prostředky dříve, než mu kupující předá zboží nebo se jednoznačně prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Byla-li snížena hodnota zboží (došlo k částečnému spotřebování či opotřebování zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti; zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) je kupující povinen prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v penězích. Prodávající je oprávněn započíst částku představující náhradu škody, která mu vznikla užíváním zboží v rozporu s § 1833, na kupní částku. O výši započtené částky představující náhradu škody rozhodne technik nejpozději do pěti pracovních dnů a kupujícího upozorní na danou skutečnost emailem či telefonem.

Pokud byly předmětem uzavřené smlouvy služby a bylo započato s jejich plněním, potom má kupující povinnost uhradit poměrnou část ceny za spotřebované služby, pokud kupující od smlouvy odstoupil.

Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

Pokud jste své zboží vyzvedli v sídle firmy Aveja s.r.o., Pernerova 1490, 530 02 Pardubice při odstoupení od kupní smlouvy dodržujte prosím následující body:

- Nejpozději 14. den po převzetí zboží odešlete prodávajícímu projev vůle o odstoupení od smlouvy.

- Zboží doručte zpět v místě sídla firmy, kde jste zboží vyzvedli, a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

- Zboží, které budete vracet v rámci tohoto odstoupení, doporučujeme vracet v původním neporušeném obalu. Zboží by nemělo nést známky použití, mělo by být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi.

- Peníze za zboží vám budou vráceny na Váš bankovní účet nebo složenkou do 14dnů.

- Byla-li snížena hodnota zboží (došlo k částečnému spotřebování či opotřebování zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti; zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) je kupující povinen prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v penězích. Prodávající je oprávněn započíst částku představující náhradu škody, která mu vznikla užíváním zboží v rozporu s § 1833, na kupní částku. O výši započtené částky představující náhradu škody rozhodne technik nejpozději do pěti pracovních dnů a kupujícího upozorní na danou skutečnost emailem či telefonem.

- Pokud byly předmětem uzavřené smlouvy služby a bylo započato s jejich plněním, potom má kupující povinnost uhradit poměrnou část ceny za spotřebované služby, pokud kupující od smlouvy odstoupil.

- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy

Kupující není dále oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy ve smyslu ust. § 1837 občanského zákoníku:

a) o poskytování Služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Kupní smlouvy a Prodávající před uzavřením Kupní smlouvy poučil Spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od Kupní smlouvy,

b) o dodávce Zboží nebo Služby, jejichž Kupní cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od Kupní smlouvy,

c) o dodání alkoholických nápojů, jejichž Kupní cena byla ujednána v době uzavření Kupní smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli Prodávajícího,

d) o dodávce Zboží vyrobeného podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,

e) o dodávce Zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i Zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným Zbožím,

f) o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném Spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného Zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,

g) o dodávce Zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Spotřebitel porušil,

h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej Spotřebitel porušil,

i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,

j) o ubytování, přepravě Zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle Kupní smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,

k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, které může být Spotřebitel fyzicky přítomen, nebo

l) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Kupní smlouvy, Spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od Kupní smlouvy zaniká, a Prodávající poskytl Spotřebiteli Potvrzení o uzavřené Kupní smlouvě nebo potvrzení, že Spotřebitel výslovně souhlasí se započetím plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od Kupní smlouvy a že bere na vědomí, že udělením souhlasu zaniká jeho právo odstoupit od Kupní smlouvy.

Kupující nese náklady spojené s vrácením Zboží zakoupeného v provozovně Prodávajícího. Byla-li Kupní smlouva uzavřena prostřednictvím Prostředku komunikace na dálku nese Kupující náklady na vrácení Zboží, jestliže toto Zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

Odstoupit od smlouvy nelze v případě dodávky neskladového specifického zboží na objednávku, upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá opotřebení nebo zastarání. Odstoupit od kupní smlouvy nelze v případě dodávek elektronických modulů a základních desek (hlavně pro LCD, LED a plasma TV), u kterých je porušen základní antistatický obal a v případě dílů, u kterých nelze zjistit jejich technicky bezvadný stav.

6. Odstoupení od smlouvy ze strany dodavatele/prodávajícího

Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené se zákazníkem v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, resp. není možné dodat prodávajícímu zboží od dodavatele prodávajícího za původně udávanou cenu, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá).

Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř; o jednu cifru nižší cena (např. při udávání ceny „vypadne“ jedna číslice); zjevně nízká cena zboží (např. o 50 % nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé, aniž by u zboží bylo uvedeno, že se jedná o výprodej či o jinou slevovou akci); a jiné zjevné chyby v psaní, zjevné chyby v popisu zboží, obrázku atd., nebo v případě zjevně mylné chyby v informaci podané operátorem zákaznického centra.

V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu a to do 10 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů od storna objednávky ze strany prodávajícího.

Výše uvedená ustanovení se analogicky použijí i pro zrušení (stornování) objednávky.

7. Práva z vadného plnění a záruka

Kupující je před prvním použitím povinen prostudovat návod k použití či návod na obsluhu a případné záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit, v opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti prodávajícího za vady. Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím věci kupujícím.

Kupující je v souladu s § 2104 povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Není-li kupující spotřebitel, a je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu z dodávky nebo dodat jiný bezvadný výrobek. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat.

Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vystavit potvrzení v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.

8. Doba pro uplatnění práv z vadného plnění

Záruční doba u finálních výrobků činí 24 měsíců a u náhradních dílů (náhradní díl není samostatně funkční celek) 24 měsíců a začíná běžet dnem od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba se vždy prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Záruční doba 24 měsíců od zakoupení se vztahuje na vady, které vzniknou prokazatelně vadou materiálu nebo výrobku. Záruční dobu nelze zaměňovat s dobou životnosti výrobku, tj. dobou, po kterou při správném užívání a ošetřování může výrobek vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet. Pro uznání záruky je u náhradních dílů vyžadována montáž odbornou firmou.

Při zjištění vady výrobku má kupující právo toto zboží reklamovat, tj. bezodkladně prodávajícímu oznámit, že převzatý výrobek vykazuje vadu a jakým způsobem se vada projevuje.

Spotřebitel při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění má tato práva:

- právo na bezplatnou opravu zboží

- právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti, přičemž je toto právo možné uplatnit tehdy, je-li dodání nového zboží nebo jeho součásti přiměřeným řešením reklamace s ohledem na povahu vady. Přiměřenost se pro tyto účely posuzuje například tím, že vadu nelze odstranit opravou, nebo se taková oprava jeví jako finančně nebo časově neekonomické řešení. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti má spotřebitel rovněž tehdy, pokud jde o vadu odstranitelnou, ovšem zboží nelze pro opakovaný výskyt vady (po opravě – tj. vyskytne-li se stejná vada se stejnými projevy celkem 3x a taková vada byla alespoň dvakrát opravena) nebo pro větší počet vad řádně užívat.

- právo na odstoupení od smlouvy - lze využít tehdy, není-li možné věc opravit a není možné ani dodání nového zboží nebo výměna jeho součásti (jsou-li splněny podmínky tohoto práva). Dále je možné toto právo využít tehdy, pokud má zboží větší počet vad, nebo jej nelze pro opakovaný výskyt vady po opravě řádně užívat.

Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli způsobilo značné obtíže.

Záruční doba a práva z ní vyplývající pro všechny kupující, kteří nejsou spotřebiteli, se uplatní v rozsahu, který stanoví konkrétní dovozce či výrobce. Není-li tak stanoveno dovozcem či výrobcem, uplatní se práva vyplývající ze záruky za jakost dle § 2113 a násl. Občanského zákoníku.

9. Reklamace (Práva z vadného plnění)

Kupující uplatní reklamaci zasláním zboží na adresu: Aveja s.r.o., Štrossova 154, 530 03 Pardubice . K uplatnění reklamace je nezbytné, aby kupující dodal prodávajícímu reklamované zboží, kopii nákupního dokladu, reklamační protokol (dopis) s popisem závady, kompletní korespondenční adresu, e-mail adresu, telefonem a číslem účtu pro případné vrácení kupní ceny. Pro reklamaci modulů a základních desek LCD, LED a plasma TV je nezbytně nutné vyplnění reklamačního formuláře.  Součástí reklamace modulů a základních desek LCD, LED a plasma TV je doklad o montáži modulu odbornou servisní firmou a kopie poslední revizní zprávy antistatického pracoviště splňující EN 61 340-5-1. Pro přepravu musí být zboží dostatečně zabaleno, aby nemohlo dojít k jeho poškození. Moduly a základní desky LCD, LED a plasma TV musí být v základním antistatickém obalu, jsou-li lasery vybaveny zkratovací propojkou, tak musí být použita. Pokud zboží dojde poškozené vinou nedostatečného zabalení (bez použití originálního transportního obalu) nebo bez užití ochranných antistatických opatření či transportních propojek, nebude akceptováno jako reklamace. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a způsob vyřízení. Pro komunikaci bude přednostně užíván e-mail. Součástí ukončeného reklamačního řízení je potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání nebo písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejich uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na lhůtě delší. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy.

Seznam servisních středisek najdete v záručním listu nebo na samostatné příloze u záručního listu.

Reklamace zboží  se v případě, že kupujícím je spotřebitel, řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákonem o ochraně spotřebitele.

Prodávající se zbavuje odpovědnosti za vady vzniklé:

- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry údajům uvedeným v dokumentaci

- poškozením přírodními živly, či násilným poškozením

- poškozením nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami užívání

- poškozením vzniklým zapojením do sítě neodpovídající příslušné ČSN, nebo poškozením účinky přepětí.

- nedodáním vyžadovaných podkladů.

- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.

- zasláním chybně zabaleného dílu nebo nevyužitím jeho ochranných transportních prvků.

V závislosti na povaze vady má kupující při uplatnění reklamace tato práva:

- jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti. Není-li takový postup možný, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy

- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, tatáž práva spotřebiteli náleží, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, jestliže stejná vada bránící řádnému užívání, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne znovu.

Pokud budete mít dotaz ohledně stavu Vaší reklamace, zašlete dotaz na email: obchod@aveshop.cz.

Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených k tomuto odstoupení.

10. Ochrana osobních dat
Informace týkající se ochrany osobních údajů v souvislosti s novou právní úpravou v oblasti ochrany osobních údajů - Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR“) - a zavedením opatření na zajištění souladu postupů prodávajícího s GDPR a se souvisejícími právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů (např. zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů), najde kupující na stránce www.aveshop.cz

Ze strany společnosti Aveja s.r.o. nedochází k prodávání či pronajímání osobních údajů ve prospěch třetí strany.

Kupující má právo na přístup k osobním údajům, má právo na jejich opravu, doplnění, může žádat společnost Aveja s.r.o. o vysvětlení a odstranění, a to vše bezplatně na emailové adrese obchod@aveshop.cz. O následném postupu bude kupující informován emailovou zprávou.

Osobní údaje jsou ukládány v bezpečné databázi. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

Kupující dle svého uvážení udělí/neudělí souhlas s ukládáním tzv. cookies na jeho počítači. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítači kupujícího, může kupující souhlas s ukládáním cookies odvolat.

Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) občanského zákoníku a § 14 odst. 1 a § 20d a násl. zákona č. 634/1992, na ochranu spotřebitele sděluje prodávající, že s návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se spotřebitel může obrátit na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, a to na internetových stránkách www.coi.cz. Česká obchodní inspekce vyřizuje návrhy na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy. Pro vyloučení pochybností žádné ustanovení těchto podmínek nevylučuje možnost spotřebitele obrátit se svým nárokem na civilní soud.

11. Spotřebitelské akce

V případě, že se kupující účastní spotřebitelské akce, ať již samotným nákupem, ke kterému dostává dárek či další produkt za zvýhodněnou cenu, souhlasí s podmínkami této akce, které jsou vždy viditelným způsobem prezentovány v internetovém obchodě prodávajícího. Kupující dále výslovně souhlasí s tím, že v případě, že není plně svéprávný, zanikne mu nárok na vydání dárku či dalšího produktu za zvýhodněnou cenu (tedy nebude uzavřena kupní smlouva ohledně dalšího zvýhodněného produktu), jestliže je takovým dárkem či dalším produktem za zvýhodněnou cenu alkoholický nápoj, tabákový výrobek a jiný obdobný výrobek, popř. výrobek nebo produkt, který není vhodný pro osoby mladší 18 let.

12. Závěrečná ustanovení

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknuta platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě .

Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Aveja s.r.o., Štrossova 154, 530 03 Pardubice, adresa elektronické pošty obchod@aveshop.cz.

V Pardubicích dne 6.1.2023.

Reklamační formulář

Formulář pro vrácení zboží spotřebitelem ve 14 denní zákonné lhůtě

Obchodní podmínky platné od 6.1.2023 (aktuální) 

Obchodní podmínky platné od 25.11.2022  

Obchodní podmínky platné od 25.5.2022

Copyright © 2024 AVESHOP. Powered by Zen Cart